Griet Duchi - Gediplomeerd dietiste

Proteïnedieet

Wanneer u sneller gewicht wenst te verliezen, kunt u kiezen voor het proteïnedieet of eiwitdieet.

In een normale situatie haalt het lichaam zijn energie uit koolhydraten. Door de inname van koolhydraten sterk te beperken, verplichten we ons lichaam om de energie ergens anders uit te halen. Aangezien de spiermassa beschermd wordt door de proteïnen, worden de vetreserves aangesproken als energieleverancier.

Het programma bestaat uit 4 verschillende fasen. Er wordt opgestart in fase 1 of 2, dit zijn de eigenlijke ‘dieetfasen’. Daarna wordt er overgegaan naar fase 3 en 4, dit zijn de ‘opbouwfasen’. U wordt hierbij stap per stap begeleid om op die manier naar een gezond en evenwichtig voedingspatroon te gaan.

Op het einde krijgt u een gepersonaliseerd dagschema mee om het behaalde streefgewicht te behouden. Indien het proteïnedieet u te streng lijkt, maar u wenst toch sneller gewicht te verliezen, kunt u kiezen voor het combinatiedieet. Dat is een gezonde voeding, aangevuld met enkele proteïneporties/dag.


  • Snel resultaat: 6-7 kg / maand bij vrouwen en 8-10 kg / maand bij mannen
  • Ideale boost in de aanloop naar gezonde eetgewoonten
  • Geen hongergevoel
  • Verminderd snoepgedrag
  • U voelt u energieker dan ooit
  • Bescherming van de spiermassa
  • Heel wat gezondheidsvoordelen: vermindering van abdominaal vet (= het vet rondom de buik en de organen), verlaging van de cholesterol, verbetering van de insulinerespons bij diabetes type II, verlaging van hoge bloeddruk,…


  • Koude en warme dranken
  • Brood, beschuiten, ontbijtgranen en yoghurt
  • Pasta
  • Instant dranken en maaltijden
  • Repen, koekjes, wafeltjes en andere desserts
  • Soepen, omeletten en andere warme gerechten
  • Kant en klare microgolfovenschotels